Zdjęcia na stronie internetowej, a zwłaszcza biznesowe na stronie firmowej, są bardzo istotne. Głównie dlatego, że pokazują firmę od profesjonalnej strony – jeżeli tylko są dobrze, profesjonalnie zrobione. Tak naprawdę takie zdjęcia może umieścić każdy na swojej stronie. Przykładowo freelancerzy muszą pokazać się z profesjonalnej strony: ludzie lubią wiedzieć, z kim współpracują. Warto więc zadbać o to, żeby zdjęcie na stronie nie było typowym selfie, a porządnym, profesjonalnym zdjęciem. Podobnie jest z firmami: jeżeli zadba się o profesjonalne przedstawienie siebie lub całego zespołu, klienci inaczej będą patrzeć na takie przedsiębiorstwo.

Czym powinny charakteryzować się zdjęcia biznesowe?
Zdjęcia, które zostaną umieszczone na stronie głównej lub w zakładce „o mnie” nie powinny być typowym selfie. Takie zdjęcie świadczy o profesjonalizmie właściciela strony, dlatego lepiej jest postawić na klasyczne zdjęcie biznesowe albo zdjęcie kreatywne, które będzie przedstawiać całą sylwetkę lub tylko górną jej część. Dodatkowo trzeba zadbać o otoczenie – zdjęcie nie może być zrobione na brudnym tle, nie powinno być też zbyt jasne lub zbyt ciemne. Można posiłkować się programami graficznymi, jak gimp czy photoshop, jednak już na wstępie przy robieniu zdjęcia warto zadbać o jak najlepsze otoczenie i oświetlenie, żeby ingerencja programów graficznych była jak najmniej potrzebna.

Jeżeli już ktoś zdecyduje się na zdjęcie biznesowe i zadecyduje na jakim tle będzie stał, a także wybierze oświetlenie lub postawi na naturalne światło słoneczne, to powinien teraz zadbać o pozę. Jest to niezwykle ważne, ponieważ przykładowo skrzyżowane ręce i lekko przygarbione ramiona świadczą o zamknięciu się na odbiorcę i o niepewności osoby fotografowanej. Dlatego też najlepiej jest stanąć w pozycji rozluźnione, a ręce założyć na siebie, ale nie zaciskać pięści, tylko pokazać dłonie i wyprostować się. Oprócz tego ważny jest ubiór i o ile w przypadku freelancerów mogą się ubrać tak, jak ubierają się na co dzień (ważne jest tylko, żeby ubrania nie były pogniecione i brudne), o tyle w przypadku firmowych zdjęć warto założyć koszulę lub garnitur, w zależności od branży.

Dodatkowo uśmiech na pewno będzie atutem w każdym przypadku – obojętnie czy mowa tu o zdjęciu firmowym czy dla freelancera. Uśmiech to podstawa! Oprócz tego warto zadbać o odpowiedni sprzęt, jak np. statyw do aparatu, żeby zdjęcia nie wyszły rozmazane. Jeżeli jednak ktoś ma wątpliwości co do robienia takich zdjęć samemu sobie, warto zainwestować w profesjonalnego fotografa, który na pewno pośpieszy z pomocą nie tylko w przypadku sprzętu, ale również pozy czy ubioru. Profesjonaliści znają się na tym jak mało kto, a na dodatek mają bardzo dobry sprzęt – w tym przypadku można być pewnym, że zdjęcia wyjdą nie tylko ostre, ale również dobrze oświetlone i po prostu profesjonalne.

Warto wcześniej poczytać różne publikacje na temat mowy ciała i dowiedzieć się, jakich póz unikać w przypadku tego typu zdjęć. Wbrew pozorom całkiem spora część biznesowych zdjęć jest źle robiona, ponieważ osoby fotografowane „zamykają się” na odbiorców.

strony www Poznań